Sposoby na wieczorny relaks

Jednym z problemów obecnych czasów jest fakt, że ludzie nie potrafią prawdziwie odpoczywać. Czy nie jest prawdą, że dla wielu z nas odpoczynek kojarzy się z oglądaniem cały wieczór telewizji lub czytaniem postów na Instagramie? To zdecydowanie nie jest dobra forma, która pozwala wyciszyć umysł przed snem. Poniżej znajduje się kilka sposobów na to jak robić to poprawnie.
Kąpiel w wannie
Może się to wydawać oczywista czynność, ale nie oszukujmy się, nic tak nie odpręża jak leżenie przy świecach w wannie pełnej piany. Warto zaopatrzyć się w olejki eteryczne, które świetnie działają również na psychikę i pomagają redukować napięcie. Jeśli nie mamy wanny możemy spróbować moczenia stóp w gorącej wodzie.
Czytanie książki
Jeśli chcemy się zrelaksować to warto sięgnąć po lżejszą lekturę, chyba że kojąco działa na nas czytanie opisu morderstwa 😉 Książki pozwalają nam przenieść się w inny świat, zapomnieć o problemach, goniących terminach, ale również wzbogacają naszą wiedzę.
Odpoczynek od ekranów

Jak napisać piosenkę?

Badania wskazują, że aby dobrze spać należy unikać światła ekranów min. 1 godzinę przed snem. Niebieskie światło hamuje produkcję melatoniny, która jest odpowiedzialna na zdrowy sen. Dodatkowo oderwanie od wirtualnego świata na pewno pozytywnie działa na naszą psychikę, która jest ciągle bombardowana nowymi informacjami.
Trening wdzięczności
Na co dzień możemy nie zdawać sobie sprawy z tego jak wiele rzeczy posiadamy. Ciągłe skupianie swoich myśli na zazdrości sprawia, że nie potrafimy obiektywnie ocenić tego jak szczęśliwi jesteśmy w danym momencie. Warto wypisywać każdego wieczoru 3 rzeczy za które jesteśmy wdzięczni danego dnia. Może się okazać, że nasze życie wcale nie jest takie tragiczne.
Czas na pasję
Dla każdego może to być coś innego np. rysunek, pisanie wierszy, rękodzieło. Warto pielęgnować swoje pasję i je rozwijać.
Krótki plan na następny dzień
Nie mówimy tu o planowaniu każdej minuty, lecz o wypisaniu głównych zadań do wykonania. Pozwoli to oczyścić umysł i pozbyć się uczucia lęku przed nieznanym.
Kojąca muzyka
Wieczorem unikajmy heavy metalowych kawałków, one raczej nie pomogą nam zasnąć, w przeciwieństwie do spokojnych piosenek. Pomogą się wyciszyć, a ich słuchanie może nas przenieść do innego świata.
Medytacja
Wbrew dosyć powszechnej opinii, medytacja nie musi się wiązać z siadem po turecku, paleniem kadzideł i wydawaniem dziwnych odgłosów. Jej głównym celem jest myślenie o niczym, to znaczy nieprzywiązywanie się do myśli, które napływają do naszej głowy, zaprzestanie ciągłej analizy. Regularna medytacja pozwala usunąć napięcie z ciała, a nawet pomaga w leczeniu problemów psychicznych.
Podane sposoby to tylko część rzeczy, które mogą pozwolić nam na przygotowanie się do tak ważnej czynności jaką jest sen. Jeśli Tobie pomaga co innego – super! Pamiętaj jednak, by unikać przesiadywania wieczorem przed ekranami.

One Comment

  1. Jacek says:

    Ja sobię medytuje przy dźwiękach muzyki co wieczór

Leave a Comment