Nikt nie staje się sławny za sprawą magii, ale istnieją pewne sztuczki, dzięki którym można stać się znanym.
Jesteś artystą. Właśnie nagrałeś album albo wydajesz pierwsze single, ale słuchają cię tylko znajomi, rodzina i kilka osób, które od czasu do czasu zaglądają na twojego Instagrama. Jeśli nie wiesz jak zmienić tę sytuację, oto kilka podstawowych wskazówek, które mogą ci pomóc w zdobyciu sławy.
1. Zanim zaczniesz, zadaj sobie pytanie: kim i czym jesteś jako artysta: na jakim etapie kariery jesteś, jaki rodzaj muzyki tworzysz i co czyni ją wyjątkową, czy jesteś bardziej autorem piosenek, czy masz prezencję sceniczną?
2. Zastanów się, co odróżnia cię od innych i jak to wzmocnić: tak jak przedsiębiorcy przeprowadzają analizę przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, ty również możesz użyć tej techniki, aby dostrzec mocne i słabe strony swojego projektu muzycznego, jak również szanse, które możesz wykorzystać lub zagrożenia, z którymi się mierzysz (artyści tworzący muzykę podobną do twojej, stan rynku muzycznego, trudności w zdobywaniu koncertów, itd.)
3. Wyznacz sobie cele: im bardziej konkretne, tym lepiej. Mogą to być na przykład: „wydać album w listopadzie”, „otworzyć kanał na YouTube”, „wydać teledysk” lub „być na tej playliście na Spotify”.
4. Bądź jasny co do tego, co chcesz przekazać: każda muzyka ma przesłanie, stara się wzbudzić w słuchaczach sensacje: wściekłość punka, alternatywność indie, pasywność urban… Miej to na uwadze nie tylko podczas komponowania, ale także podczas prezentowania swojej muzyki na portalach społecznościowych lub w wywiadzie.
5. Bądź obecny w świecie cyfrowym: nie ma sensu tworzyć najlepszej muzyki na świecie, jeśli się nią nie dzielisz. Utrzymuj swoje sieci społecznościowe aktywne, ponieważ to właśnie tam są twoi obecni i potencjalni fani. Podziel się swoimi próbami, nagraniami, koncertami lub występami. Musisz być bardzo jasne, że są to profile zawodowe i nigdy nie wiadomo, który dziennikarz lub menedżer może szukać informacji o tobie. Wszystko powinno być spójne z tym, co odzwierciedliłeś w punkcie 5.
6. Nie przesadzaj z autopromocją: mów o sobie, ale też daj się zauważyć innym artystom lub podziel się tym, co mówią o tobie twoi fani, blogi lub inne zespoły. Sieci społecznościowe, które wyglądają jak monolog, śmierdzą spamem.
7. Liczy się pierwsze wrażenie: ważne jest, aby zdjęcia, które przesyłasz lub udostępniasz były dobrej jakości lub aby twój album miał dobry design, ponieważ albumy są oceniane również po ich okładce. Możesz również użyć go do generowania merchandisingu dla swojego zespołu i sprzedawać go na koncertach. Jeśli kiedykolwiek myślałeś o zrobieniu okładki w programie Paint, pamiętaj, że tanie jest drogie.
8. Życie toczy się poza płytą CD: posiadanie swojej muzyki w fizycznym formacie jest ważne. Najpopularniejsza jest płyta CD, ale spróbuj zbadać inne formaty, takie jak winyl czy kaseta. Zrobisz różnicę i będziesz miał coś oryginalnego do sprzedania na swoich koncertach lub do zaoferowania swoim najbardziej zagorzałym fanom.